Blog

اپل ایدی چیست؟

اگر شما قصد دارید که به تازگی وارد قلمرو ios شوید و گوشی آیفون و یا یکی از دستگاه های اپل را خریداری کنید، نیاز است که حتما اپل آی دی داشته باشید تا بدین وسیله از قابلیت های آن استفاده کنید. پس در نتیجه پیشنهاد ما به شما ساخت اپل آیدی بر روی گوشی اپل و یا خرید اپل آی دی از فروشگاه معتبر اکبای است.

حال شاید از خودتان بپرسید اصلا اپل آیدی چیست و چه کاربردی در زندگی روزمره ی ما دارد؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید.‌

کاربرد های اپل آیدی چیست؟

در واقع می توان چنین گفت که اپل آیدی هویت کاربر اپل می باشد و روشی است که اپل می تواند  شما را شناسایی نماید، حتی می تواند خرید های شما را شناسایی کند و باعث شود که همه ی دستگاه های اپل شما به صورت منظم و یکپارچه کار کند.

همچنین بد نیست بدانید که هر کاربر آیفون ، iPad, ipod و mac به یک اپل آیدی نیاز دارد که درست کردن آن نیز رایگان می باشد. اگر که شما از iTunes یا Apple store استفاده کرده باشید، پس در نتیجه شما Apple iD را دریافت کرده اید.‌

همچنین بخوانید: بهترین روش ساخت اپل ایدی

چه اطلاعاتی در اپل آیدی ذخیره می شود؟

در رابطه با اپل آیدی بهتر است این نکته را بخاطر داشته باشید ، حسابی است که  برای دسترسی به سرویس های اپل همانند imessage، icloud، Apple music، Face time، App store و … از آن  می توانید استفاده کنید.

همچنین این آیدی شامل گذرواژه ، آدرس ایمیل می باشد که شما می توانید زمانی که قصد ورود به سیستم را داشته باشید از آن استفاده کنید.

در صورتی که اگر اپل آی دی نداشته باشید یا حتی اگر  آن را فراموش کرده باشید ، در این لحظه شما علاوه بر اینکه بسیاری از امکانات را از دست داده اید ، حتی آپدیت هم دریافت نخواهید کرد.‌

پس در نتیجه با استفاده از اپل آیدی به کلیه اطلاعات تماس، پرداخت و امنیتی که در سرویس های اپل استفاده می شود و حتی موقعیت مکانی، شماره تلفن ها و عکس های شخصی که بر روی گوشی قرار گرفته است را می توانید در آن ذخیره نمایید.

دسترسی به آپ استور با اپل ایدی

از ابتدایی ترین کاربرد اپل آیدی می توان به دسترسی به آپ استور اشاره نمود. همانطور که می دانید آپ استور اپلیکیشن امن  و قابل اعتمادی است که بهترین گزینه برای پیدا کردن و بارگیری برنامه ها می باشد و  می توان از آن استفاده کرد.

اغلب اپلیکیشن هایی که این استور به شما ارائه می دهد از بالاترین استانداردهای  حریم خصوصی، امنیت و محتوا برخوردار است.

جالب است بدانید که حدوداً 2 میلیون برنامه در اپ استور وجود دارد که پیش نیاز استفاده از این آپ ها داشتن اپل آیدی می باشد.

استفاده از آیتیونز

استفاده از آیتیونز یکی دیگر از کاربرد های فوق العاده اپل آیدی می باشد. این سرویس کاربردهای بسیار زیادی دارد که می توان به دریافت فیلم یا موسیقی مورد علاقه ی خود اشاره نمود.

شما برای استفاده از این قابلیت می توانید نام فیلم یا خواننده مورد نظر خود را ابتدا در برنامه سرچ نموده و به لیستی از آهنگ ها و فیلم های به روز دنیا دسترسی داشته باشید.

بد نیست بدانید که آیتیونز یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین سرویس های سیستم عامل ios است که بیشتر برای دانلود کتاب، موسیقی، فیلم، بک آپ گرفت ، نصب نرم افزار و … به کار می رود. همچنین این موارد فقط گوشه ای از قابلیت های این سرویس بی نظیر می باشد و شما به وسیله ی استفاده از این سرویس می توانید به این قابلیت ها دسترسی داشته و استفاده کنید.

برای استفاده از آموزش انتقال اطلاعات اکانت تریدینگ ویو کلیک کنید.

استفاده از سرویس فیس تایم

از دیگر برنامه های محبوبی که در گوشی های اپل، آی پد ، مگ و آی پاد استفاده می شود فیس تایم است. کاربرد این برنامه به این صورت است که شما از طریق آن می توانید تماس صوتی و تصویری ایجاد نموده و لذت ببرید. برای استفاده از این برنامه محبوب نیاز است که از قابلیت های اپل آیدی استفاده کنید.

استفاده از سرویس آیکلود

در رابطه با این سرویس بهتر است بدانید که وظیفه ی آن فضای ذخیره سازی اطلاعات است که اپل در اختیار شما گذاشته و می توانید از آن استفاده کنید.

همچنین 5 گیگابایت از فضای icoud به صورت رایگان در اختیار یکی از دارندگان دستگاه های اپل قرار می گیرد. البته زمانی که شما اپل آیدی را بسازید می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

کاربرد این سرویس به این گونه است که می توانید با استفاده از آن به اسناد، مدارک، عکس ها، مدیا و هر گونه اطلاعاتی که بخواهید می توانید در این فضا ذخیره کنید و در هر زمانی و با هر دستگاهی که سازگار با آن باشد به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

 استفاده از سرویس handoff

کاربرد این سرویس به این گونه است که می توانید کاری را که در یک دستگاه (iPad, iPhone, mac و یا Apple watch) را شروع کرده و سپس آن را در یک دستگاه دیگر ادامه داده بدون آنکه اطلاعاتی پاک شود و از میان برود.

به عنوان مثال پاسخ دادن به یک ایمیل را در آیفون خود شروع نمایید سپس آن را در mail on mac خود به پایان برسانید. شما برای اینکه از این قابلیت استفاده کنید نیاز است که به اپل آیدی دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

اپل آیدی نوعی حساب کاربری است  که ویژه سیستم عامل ios می باشد این بدین معناست که به واسطه این برنامه شما در میان دیگر کاربران اپل شناخته می شوید.

با توجه به اینکه کشور ایران تحریم است نمی توان به آسانی با این سرویس کار کرد. اما خوشبختانه برای ساخت اپل آیدی می توان از طریق سایت آیکلود، آیتونز ، آیفون ، مک و وی سایت اپل موزیک اقدام کرد که در این مقاله  به آن اشاره نمودیم و شما از این طریق می توانید به تمامی مزایای این سرویس دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *